onsdag den 4. juli 2012

DEN VILDE KANIN

Så blev det tid til et indlæg om en person der inspirerer mig.

Nogen af jer genkender måske denne smukke unge kvinde. Hun hedder Marie Stella Jedig, er 20 år gammel og blogger ved siden af arbejdet (find hendes blog her!).

Fotograf: Maria Støvring

Fotograf: Maria Støvring

Fotograf: Maria Støvring

Fotograf: Maria Støvring
Disse billeder er iøvrigt taget af yours truly på bestilling af modellen.

Marie er en af mine rigtig gode veninder. Vi mødte hinanden gennem musicalgruppen Sceptor tilbage i 2003, og selvom vi har været meget forskellige på mange punkter, har vi også mange ting tilfælles. Jeg vil slet ikke begynde at remse op fordi a) det kommer til at tage en evighed og b) jeg kommer uden tvivl til at glemme noget.

Marie er... Ja. Marie. Hun er one of a kind. Når man kender hende ved man hun er mindst lige smuk indeni som udenpå. Det er meget passende at hendes blog hedder vilde kaniner, for det er hvad hun er - en vild kanin. Selvom hun er lille og sød at se på, må man ikke være i tvivl om, at hun ikke er en pusse-nusse. Hun har bid, og det er en af de ting jeg beundrer ved hende. Hun er ikke bange for at sige sin mening, selvom den af og til er ilde hørt.

Marie er ofte min go-to når det gælder stil. Hun var en af de første jeg snakkede med angående mine dreadlocks. Jeg er ret sikker på det var fordi hun selv er så edgy som hun er i sin personlige stil, at hun kan se og forstå det behov nogen mennesker (som jeg selv) har for at skille sig ud, men også fordi jeg vidste hun ville give mig sin ærlige mening.

Jeg kan rose Marie i en uendelighed, men for at gøre en lang historie kort er hun et af de mest naturlige, venlige og loyale mennesker jeg kender. Hun er en af mine go-to mennesker når det gælder noget kreativt. Hun kan sætte sig ind i mine ideer og forstå hvor jeg vil hen.

Marie er en kæmpe kilde til inspiration for mig, både som menneske men også som kunstner. Vi har haft mange gode, lange snakke om teater, og da jeg skrev mit første kortfilmsmanuskript var det med hende i tankerne som den kvindelige hovedrolle. Når jeg skriver, har jeg som regel vedkommende for mit indre blik, og i dette tilfælde kunne jeg se og høre hende for mig i rollen efterhånden som jeg skrev. Jeg sendte herefter første udkast af manuskriptet til hende, og hendes reaktion var det hele værd.
Hendes livsglæde og passion for de ting hun brænder for inspirerer mig til at have lyst til at blive bedre til de ting jeg gør. Hendes åbne sind og loyalitet inspirerer mig til at blive et bedre menneske.

Kort sagt - Marie er et gennemført unikt menneske, og jeg er så utrolig heldig at have hende i mit liv.

/M

Ingen kommentarer:

Send en kommentar